برای رفع مشکل با شماره 09388042626 تماس بگیرید.

بررسی سامسونگ Galaxy A54 5G

برای رفع مشکل با شماره 09388042626 تماس بگیرید.

بررسی مشخصات گوشی A54 سامسونگ

سری گلکسی A سامسونگ در بین مشتریان محبوب بوده است و دسترسی به بسیاری از ویژگی های سامسونگ را فراهم می کند و در عین حال از قیمت های بالاتری که با سری گلکسی اس عرضه می شود اجتناب می کند.

و سامسونگ گلکسی A54 5G 2023 به مدل‌های پرچمدار گلکسی S23 از آنچه قبلاً دیده‌ایم نزدیک‌تر است. بنابراین این گوشی که امسال با قیمت 3999 کرون عرضه می شود، چه چیزی برای ارائه دارد؟

سامسونگ Galaxy A54 5G

بررسی طراحی و کیفیت ساخت گوشی A54 سامسونگ

 

A53 با کیفیت عالی ساخته شد، اما A54 آن را به سطح بالاتری می برد. گوریلا گلس 5 جلو و پشت گوشی را می پوشاند که تفاوت محسوسی با مدل سال گذشته دارد. سامسونگ همچنین قوز دوربین را کنار گذاشته و A54 را با زبان طراحی جدید و باریک خود که منعکس کننده لنزهای دوربین مستقل سری S23 است، مطابقت داده است.

سامسونگ Galaxy A54 5G 

گلکسی A54 از یک قاب پلاستیکی مات استفاده می کند، اما محکم است و احساس استحکام در دست را از بین نمی برد. شیار سیم کارت/کارت microSD و میکروفون را در بالای گوشی خواهید دید. در سمت چپ دستگاه چیزی وجود ندارد، در حالی که سمت راست دکمه تنظیم صدا و پاور را در خود جای داده است.

در مورد دکمه‌ها، سامسونگ حس را در سال جاری بهبود بخشیده است، زیرا هر بار فشار دادن نسبت به A53 کمتر احساس می‌شود. ریل پایینی A54 دارای درگاه USB-C، بلندگوی اصلی Dolby Atmos و یک جفت میکروفون دوم است. و برای دومین سال متوالی، سامسونگ جک 3.5 میلی متری هدفون را حذف کرده است.

من نمی دانم که آیا این نتیجه تنظیم Dolby Atmos است یا خیر، اما بلندگوهای A54 صدای عالی دارند. هر دو بلندگو همراه با قطعه گوش، بلند می‌شوند و صدایی غنی و بدون اعوجاج در سطوح صدای بالاتر تولید می‌کنند. به عنوان یک امتیاز اضافی، کیفیت بلندگو بالاتر از حد متوسط ​​است. صدای تماس های تلفنی در A54 واضح است، صرف نظر از اینکه از کدام بلندگو استفاده می کنم.

A54 دارای طراحی ساده و زیبا با پشتی صاف با سه دوربین در پشت است، در حالی که فلاش LED با شیشه پشتی همسطح است. A54 همچنین دارای IP67 مقاوم در برابر آب و گرد و غبار است.

مقاله پیشنهادی :  طراحی سایت و سئو سایت نماینده مجلس

بررسی صفحه نمایش سامسونگ Samsung A54

 

سامسونگ به خاطر نمایشگرهای OLED فوق‌العاده‌اش معروف است و گلکسی A54 نیز از این قاعده مستثنی نیست. این صفحه نمایش کاملاً خیره کننده 6.4 اینچی Super AMOLED دارد که با فرکانس 120 هرتز به روز می شود. اجازه ندهید رزولوشن 1080p شما را فریب دهد – این یک صفحه نمایش عالی است. صفحه‌نمایش سال گذشته خوب بود، اما A54s باعث می‌شود که رنگ‌ها بیشتر به نمایش درآیند.

سامسونگ Galaxy A54 5G

 

در مورد رنگ ها، سامسونگ سطح اشباع را در A54 تا حد زیادی افزایش داده است. در حالی که احساس می‌کردم در S23 Ultra شماره‌گیری شده است ، نمایشگر A54s من را به یاد رنگ‌های قوی در S21 Ultra و OnePlus 11 امسال می‌اندازد . در نتیجه، بازی هایی مانند Pokemon Go شگفت انگیز به نظر می رسند. علاوه بر این، فیلم‌های نتفلیکس می‌توانند از کنتراست شدید برای حفظ حالت صحنه‌های تاریک‌تر استفاده کنند.

در 1000 نیت، صفحه نمایش گلکسی A54 بسیار روشن می شود و من برای مشاهده آن در نور مستقیم خورشید مشکلی نداشتم. سطح روشنایی نسبت به مدل سال گذشته افزایش محسوسی داشته است. علاوه بر این، A54 نسبت صفحه نمایش به بدنه 82.9٪ دارد، بنابراین حاشیه های قابل توجهی وجود دارد، اما من از آنها ناراحت نشدم. این یک صفحه نمایش با کیفیت پرچمدار است و هر بار که قفل گوشی را باز می کردم آن را تحسین می کردم.

نرم افزار

گلکسی A54 5G اندروید 13 را با رابط کاربری One UI 5.1 اجرا می کند. من کاری را که سامسونگ با نرم افزار خود در چند سال گذشته انجام داده است دوست دارم – One UI 5.1 تمیز، بهینه شده و شهودی است. طراحی آن نیز براق و مدرن است بدون اینکه سخت افزاری را تحت فشار قرار دهد و عملکرد را مختل کند. انیمیشن ها روان هستند و من از عملکرد خوب اندروید 13 در اینجا راضی هستم.

چه آنها را دوست داشته باشید و چه از آنها متنفر باشید، برنامه های سامسونگ بار دیگر روی گلکسی A54 از قبل نصب شده اند. برخی از برنامه‌های Google – مانند Messages که به عنوان سرویس پیامک پیش‌فرض عمل می‌کند – مستقیماً همراه هستند، اما سایر برنامه‌ها مانند مرورگر اینترنت سامسونگ هنوز استاندارد هستند. اگر مدتی است که مرورگر سامسونگ را امتحان نکرده اید، در واقع ارزش امتحان کردن را دارد. در مورد بقیه نرم افزارهای خود، سامسونگ به خوبی آنها را در پوشه خود محافظت می کند. برای برنامه‌هایی مانند Bixby و AR Zone، من بدم نمی‌آید که آنها را به عنوان دانلود اختیاری ببینم.

مقاله پیشنهادی :  آموزش دیلیت اکانت دائمی اینستاگرام

طرفداران سرسخت سامسونگ از غیبت DeX ناامید خواهند شد. با این حال، من تعجب نمی‌کنم، زیرا سامسونگ حتی با قرار ندادن آن در گلکسی زد فلیپ 4 خسیسی داشته است. برای دریافت DeX باید یکی از دستگاه‌های پرچمدار گلکسی S23 این شرکت را خریداری کنید، که یک مبادله قیمت است. که بعید است اکثر مشتریان آن را بسازند.

کارایی

پردازنده جدید Exynos 1380 قدرت گلکسی A54 را تامین می کند. در حالی که Exynos 1280 سال گذشته دارای دو هسته Cortex-78 و 6 Cortex-A55 بود، 1380 شامل چهار هسته از هر کدام است. نتیجه امتیازات معیار بالاتر و مهمتر از آن بهبود قابل توجه عملکرد است.

اشتباه نکنید: هیچ کس فکر نمی کند A54 با قدرت پرچمدار مطابقت داشته باشد. به عنوان مثال، از آنجایی که هنوز یک چیپست Exynos است، گاهی اوقات تلفن هنگام دانلود برنامه ها یا بازی کردن کمی گرم می شود.

 

چندوظیفگی در A54 بسیار راحت است. من می‌توانستم در میان نمرات زنده پیمایش کنم و همزمان یوتیوب را تماشا کنم. کشیدن انگشت به داخل و خارج از برنامه ها روان و پاسخگو است. به‌علاوه، پیمایش در فیدهای توییتر و اینستاگرام همان‌قدر راحت است که از گوشی‌هایی در این رنج قیمت انتظار دارید.

 

در حالی که من خرید گلکسی A54 را تنها بر اساس عملکرد آن در نظر نمی‌گیرم، آن را نیز رد صلاحیت نمی‌کنم. و پس از سال گذشته، بهبود عملکرد گام بزرگی در مسیر درست است.

مشخصات عمر باتری و شارژ Samsung A54

باتری 5000 میلی آمپر ساعتی گلکسی A54 به اندازه باتری سال گذشته است، اما عملکرد کمی بهتر دارد. من توانستم با A54 به طور مداوم 6 تا 6.5 ساعت از صفحه نمایش استفاده کنم. من همچنین روشنایی صفحه را نزدیک به 90 درصد نگه داشتم و برای صرفه جویی در مصرف انرژی کار زیادی انجام ندادم، بنابراین خوشحال بودم که A54 توانست یک روز کامل استفاده را پشت سر بگذارد.

سرعت شارژ به 25 وات محدود شده است، بنابراین شارژ سریع یک گزینه نیست. من توانستم در کمتر از دو ساعت از 20٪ به 100٪ شارژ کنم. متأسفانه، با وجود سوئیچ به پشت شیشه ای، شارژ بی سیم در A54 در دسترس نیست.

دوربین گوشی A54 سامسونگ

سامسونگ Galaxy A54 5G

سامسونگ گلکسی A54 5G از سه دوربین پشتی استفاده می کند: سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی با OIS، 12 مگاپیکسل فوق عریض و لنز ماکرو 5 مگاپیکسلی. سنسور عمق 5 مگاپیکسلی A53 در هیچ کجا یافت نمی شود، اما این مهم نیست، زیرا سنسور 32 مگاپیکسلی در جلوی دستگاه سلفی را مدیریت می کند.

مقاله پیشنهادی :  ریکاوری عکس های پاک شده گالری

در کل، من از سیستم دوربین A54 راضی هستم. تصاویر در نور خوب واضح، با رنگ های خوب و کنتراست عمیق هستند. علاوه بر این، سنسور اصلی قادر است جزئیات پیچیده ای را در تصاویر زیر نور مستقیم خورشید بدون دمیدن آنها ثبت کند.

سلفی های دوربین جلوی 32 مگاپیکسلی A54 به طرز شگفت انگیزی واضح هستند. من همچنین از عملکرد حالت پرتره هر دو دوربین جلو و عقب راضی بودم. پردازش سریع بود و تشخیص لبه کاملاً دقیق بود.

اگر ضعفی در سیستم دوربین گلکسی A54 وجود دارد، آن عکاسی در شب است. در نور کم، تصاویر نویز دارند. اما پس از چند بار تلاش می توانید یک تصویر بسیار مناسب دریافت کنید.

Samsung Galaxy A54 5G: آیا باید آن را بخرید؟

 

سامسونگ گلکسی A54 به لطف پشت شیشه ای و طراحی به روز شده که آن را تا حد زیادی به سری گلکسی S23 نزدیک می کند، یک گوشی همه کاره خوب با نکاتی از کیفیت ساخت عالی است. پشتیبانی از IP67 به ویژه در این قیمت قابل توجه است.

این صفحه نمایش قدرتمند و روشن 120 هرتزی AMOLED از آن پشتیبانی می کند، اگرچه حذف هر نوع پشتیبانی از HDR برای پخش کننده های بینگ ناامید کننده خواهد بود.

دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی یکی دیگر از ارتقاهای کلیدی مدل امسال است که عملکرد را در شرایط نور خوب و کم نور با جزئیات زیاد بهبود می بخشد.

عملکرد در اکثر مواقع نسبت به قیمت بسیار خوب است، اما حتی کارهای ساده ای مانند باز کردن قفل گوشی، تغییر دوربین و انجام بازی برای مدت طولانی می تواند محدودیت های چیپست میان رده را برجسته کند.

عمر باتری نیز کمی کاهش یافته است. تا زمانی که از تلفن زیاد استفاده نکنید، باید دوام بیاورد، اما حتی با یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی، اگر واقعاً گوشی را آزمایش کنید، همیشه نمی توانید از عمر باتری تمام روز مطمئن باشید. همراه با شارژ آهسته 25 واتی، هنوز جای پیشرفت وجود دارد.

با گفتن همه اینها، گلکسی A54 5G یک دستگاه همه کاره جامد است که بیشتر کارها را به خوبی انجام می دهد، اما هنوز جای پیشرفت وجود دارد.

موارد منفی سامسونگ گلکسی A54

  • نمایشگر عالی
  • طراحی و احساس برتر
  • فضای ذخیره سازی قابل افزایش

موارد منفی سامسونگ گلکسی A54

  • بدون شارژ بی سیم
  • شارژ 25 وات
  • گوشی مستعد گرما است
5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا